· 

Een indrukwekkend kleurenfestival


Eén van de zeven wereldwonderen van Portugal ligt op de top van een heuvel en staat op de Werelderfgoedlijst zoals ook het vlakbij gelegen dorp Sintra.

 

Het paleis Palácio Nacional da Pena is een kleurrijk en romantische sprookjeskasteel. Adembenemend met zijn kleuren, stijlen en rijke geschiedenis. Je natuurlijke ogen hebben moeite om dit alles te omvatten en iedere stap brengt een nieuwe verrassing. Binnen zijn er enkele vertrekken te bezichtigen zoals de keuken, slaapkamer en de kapel. De mensen op de foto lijken klein en nietig en je kan je maar nauwelijks voorstellen dat het mensenhanden waren die het paleis bouwden. Indrukwekkend en een uitdaging om foto's van te maken. De nabewerking was een leuke klus door de combinatie van de hoge zon van het middaguur, de felle kleuren, de lijnen en rondingen van het paleis. Na het omzetten van Raw in Jpeg formaat ben ik begonnen met rechtzetten en corrigeren van de lijnen met het gratis programma ShiftN. Daarna de fine-tuning in PhotoShop Elements en vervolgens heb ik voor het eerst bij een enkele foto de verzadiging van de kleuren iets naar beneden gebracht om ondanks de felle kleuren meer rust in de foto te krijgen. Op de website geschiedenisbeleven.nl vind je meer informatie over de geschiedenis van dit prachtige erfgoed. Met mijn foto’s krijg je misschien een beetje een eerste indruk. Met nadruk op een beetje….Enjoy!!! Meer foto's bekijken? Volg de link boven in de tekst.........

 

PS: de fotoprint op Dibond van mijn winnende foto heb ik binnen. Jeetje, heb ik die gemaakt? De foto is nog mooier dan de digitale versie en een plezier om naar te kijken. Nu nog een mooi plekje vinden aan de muur. Tevens is de uitleg van de Schotse Hooglander foto in de rubriek 'Uitleg bij de Foto' op digifoto Starter geplaatst. Zo is er weer veel om blij en dankbaar voor te zijn! Volg je de link dan lees je het verhaal achter de foto. 


Reactie schrijven

Commentaren: 0